Haber
2018-10-26 16:41:43
Öner, MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesini Değerlendirdi

Eğitim-Bir-Sen Manisa Şube Başkanı Mesut Öner Millî Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’ni değerlendirdi.

2023 Eğitim Vizyonu Belgesinin, Eğitim sistemimizde gerçekleştirilmesi düşünülen dönüşüm alanlarının tespiti ile bu dönüşümün kapsamını belirleyen ve buna dair bir yol haritası ortaya koyan bir belge olduğunu dile getiren Öner,” Eğitim sisteminin günübirlik politika değişikliklerinden korunması, eğitimin aktörleri ve paydaşlarına bir gelecek vizyonu çizmesi, eğitim politikasının karar alma ve icra makamlarına politika ve program belirleme noktasında kılavuz olma imkânı sağlaması açısından önemli bir ihtiyacı karşılamaktadır. ”dedi.

Başlıklar tamam, boşluklar da tamamlanmalıdır

Belgede, eğitimin iyileştirmeye açık alanlarına yönelik başlıklar yerinde ve doğru olarak tespit edildiğini söyleyen Öner, “ Ancak bu başlıklara yönelik hedefler ve eylem adımları konusunda Bakanlığı ciddi ödev ve sorumluluklar beklemektedir. Kısacası başlıklar tamam, boşluklar da tamamlanmalıdır.

2018-2023 yılları arasını kapsayacak bir yol haritası olarak on temel alanda dönüşüm hedef ve eylemlerin tasarlandığı görülmektedir. Ekonomik beklentileri karşılayacak adımların ise hazırlık ve tasarım sürecinde mutlak surette göz önünde bulundurulması gerekmektedir.

Öngörülen dönüşümlerin, eğitim çalışanlarının mevcut özlük haklarına ve çalışma şartlarına muhtemel etkileri de göz önünde bulundurularak bu alanda oluşabilecek muhtemel olumsuzluklar giderilmelidir.

İkili eğitimin sona erdirilmesi, okul gelişim modeli ekseninde okullara bütçe tahsisi, şartları elverişsiz olan okullara ilave kaynak tahsisi, öğrencilere öğle yemeği verilmesi, her bir okulda tasarım-beceri atölyesi kurulması gibi son derece yerinde yaklaşımlara ilişkin eylem adımlarının zamana yayılmış bir bütçeyle ilişkilendirilmesi, belgenin güvenirliğini daha da artıracaktır. ”şeklinde konuştu.

Öner, Millî Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu Belgesini başlıklar halinde şu şekilde değerlendirdi.

  1. Mizaç ve yetenek temelli yaklaşımı isabetli buluyoruz, öğretmene daha fazla rol verilmelidir
  2. Dönüşüm, eğitim çalışanlarının haklarında olumsuz sonuçlar doğurmamalıdır
  3. Okul gelişim modeli, yönetici ve öğretmenlerin işini kolaylaştırmalıdır
  4. Veriye dayalı yönetim anlayışı yerinde olmakla birlikte katılımcılığa da fırsat vermelidir
  5. İş yükünün azaltılması için veriye dayalı yönetim süreci beklenmemelidir
  6. Merkezi yerleştirme ve sınav kaygısının azaltılması hedefini önemli buluyoruz
  7. Sözleşmeli öğretmenlik süresinin kısaltılması olumlu fakat sözleşmeliliğin kaldırılması nihai hedef olmalıdır
  8. Ücretli öğretmenlikte asıl sorunun statü olduğu görülmelidir
  9. Mesleki gelişimin planlanması önemli ancak yönetici ve öğretmene ek yük getirmemelidir
  10. Özlük ve mali hakların iyileştirilmesi hedefini takdir ediyor, somutlaştırılmasını bekliyoruz
  11. Kariyer ve liyakat sistemi kurulması talebimizin karşılık bulması yerinde bir adımdır
  12. Dezavantajlı şartlarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin yanı sıra GİH, YHS ve diğer hizmet sınıflarındaki eğitim çalışanlarına da teşvik öngörülmelidir
  13. Öğretmenlik meslek kanununun hedeflenmesi heyecan oluşturmuştur, beklentileri karşılaması için katkıya fırsat verilmelidir
  14. Her okula bütçe verilecek olması olumlu ve adil bir yaklaşımdır
  15. İşlevsel bir teftiş sisteminin hedeflenmesi sorunun farkında olunduğunu gösteriyor, statü farklılıklarının giderilmesiyle işe başlanmalıdır
  16. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin yeniden tanımlanacak olması pozitif bir yaklaşımdır
  17. Özel eğitim alanında başarı artışını destekleyecek tedbirler alınmalıdır
  18. Özel yetenek alanında yapısal dönüşüm ihtiyacının görülmüş olması yerindedir
  19. Yabancı dil öğretimi İngilizceye indirgenmemelidir
  20. Dijital içerik ve beceri destekli dönüşüm daha kapsayıcı tasarlanmalıdır
  21. 5 yaş erken çocukluk eğitimi zorunlu değil, tercihli olmalıdır
  22. Çocuğun doğasına uygun temel eğitim yaklaşımı yerindedir
  23. Ortaöğretimdeki dönüşüm eğitim çalışanlarını mağdur etmemelidir

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen